Bardzo kontrowersyjny i niestety rzadko pojawiający się typ rozgrywki. Polega on na tajnym przydzieleniu osobie/osobom w formacji wroga zadań prowadzących do jego porażki. Wróg powinien wiedzieć, że ma w swoich szeregach zdrajcę, ale nie kto nim jest.
1. podział drużyn: 1-2 sabotażystów na 40 uczestników
2. określenie terenu: należy dokładnie sprecyzować:
- teren działań
- punkty startowe oraz zbiórka zabitych/rannych
3. zadania i cele:
- czas akcji (ograniczony)
- odkrycie tożsamości zdrajcy
- zdobycie przez sabotażystę informacji, werbunek agentów, zabójstwo
4. rekwizyty
- rekwizyty określające zdrajcę
5. dodatkowe zasady
- zasady werbunku (w określonej sytuacji werbowani agenci nie mogą się opierać działaniom sabotażysty)
6. dodatkowe zdania
- doprowadzenie do przegranej sabotowanej drużyny
- wymiana jeńców
Popularne schematy:
- szpieg (przekazywanie informacji przez sabotażystę)
- zdrajca (wymuszenie zdrady kogoś z przeciwnej drużyny)
- werbunek agenta (werbunek agentów w drużynie wroga)
<< WSTECZ