Serwis replik Poligon "Twierdza Dobczyce" Organizacja imprez Forum Klubu
Rejestruj  |  Zaloguj
18 listopada, 2018  
Zdobywanie Twierdzy Minimalizuj

 

Wstęp:

 

Poniżej czysty schemat (bez wątków fabularnych i ubarwiania) ciekawej gierki taktycznej, często granej na terenie Poligonu Twierdza. Świetna zabawa za każdym razem. Całość zaplanowana jest na rozegranie 2 mini-scenariuszy ze zmianą stron, czyli w sumie 4 rozgrywki (tury). Czas całej gry, to max. 4 godziny. Do wyniku końcowego liczy się suma punktów ze wszystkich 4 rozgrywek.

 

Mapa i plany:

 

 

 

Mini-scenariusz PRZETRZYMYWANIE STRATEGICZNYCH PUNKTÓW:


Czas Gry:

maksimum 45 minut

Teren:

  • grają 2 pawilony;
  • start i resp niebieskich R1;
  • Start i resp czerwonych R2.



Drużyny (równy rozkład sił):

  • Niebiescy.
  • Czerwoni.


Zasady/przebieg gry (dla każdej drużyny takie same)

Respy:

- 1 minuta.

Zadania i cele

  1. Jak najdłuższy czas mieć w posiadaniu pomieszczenie D2;
  2. O odpowiednich porach (w 1/3, 2/3 i na koniec gry) mieć w posiadaniu pomieszczenie O3;

Punktacja:

1 punkt - przetrzymanie D2 1 minutę (max ilość punktów ~45)
20 punktów
- posiadanie O3 po upływie 1/3 czasu gry.
20 punktów
- posiadanie O3 po upływie 2/3 czasu gry
20 punktów - posiadanie O3 na koniec rozgrywki.

 

Dodatkowe zasady:

Aby zasygnalizować przejęcie punktu, każdy gracz musi wejść do pomieszczenia D2 lub O3 i odpowiednio: w D2 włączyć na zegarze odliczanie czasu dla swojej drużyny, a w O3 zmienić (postawić) swóją flagę. Po tym jak to zrobi musi natychmiast opuścić te pomiesczenia. Do pomieszczeń D2 i O3 można wejść zatem tylko na chwilkę, aby zasygnalizować ich przejęcie. Broniąc później tych pomieszczeń można to robić z każdego innego miejsca (korytarz, balkon krzaki, las itp.).

 

Rekwizyty:

  1. Zegar szachowy – umieszczony w D2. Liczy czas posiadania pomieszczenia każdej drużynie.
  2. Flagi (czerwona i niebieska)  - umieszczone w O3. Gdy jedna znich stoi wbita w ziemię, sygnalizuje posiadanie pomieszczenia przez odpowiednią drużynę.
  3. Mapa i plany budynku P15


Podsumowanie.

Gra powtórzona ze zmianą stron.

 

 

Mini-scenariusz OBRONA:


Czas Gry:

minimum 35 minut

Teren:

  • grają 2 pawilony;
  • start i resp Niebieskich R2;
  • Czerwoni startują rozstawieni na pozycjach obronnych, respa mają w R1.



Drużyny (równy rozkład sił):

  • Czerwoni - drużyna broniąca.
  • Niebiescy - drużyna atakująca.


Zasady/przebieg gry

 

Czerwoni ( drużyna broniąca):

Respy:

- 2 minuty

Zadania i cele:

  1. Uniemożliwić kradzież flagi f1;
  2. Uniemożliwić uratowanie rannego jeńca zlokalizowanego w O1.
  3. Uniemożliwić wysadzenie P15;

 

Dodatkowe zasady

  1. Gracz - w momencie gdy zastrzeli przeciwnika biegnącego z flagą lub niosącego jeńca może, albo bronić flagi/jeńca w miejscu pozostawienia, albo odnieść flagę/jeńca w miejsce, z którego zostali zabrani i tam dalej ich bronić.


Punktacja:

20 punktów - uniemożliwienie kradzieży flagi f1;
40 punktów
- uniemożliwienie uratowania rannegojeńca z O1.
40 punktów
- uniemożliwienie wysadzenia P15;
10 punktów - bonus rozbrojenie bomby;

 

Niebiescy (drużyna atakująca):

Respy:

- 1 minuta.

Zadania i cele

  1. Ukraść flagę f1 i odtransportować do R2;
  2. Uratować rannego jeńca z O1 i odtransportować go do R2.
  3. Wysadzić P15;

Dodatkowe zasady

  1. Gracz - jeden gracz może nieść tylko flagę lub jeńca. W momencie gdy zginie transportując flagę lub jeńca, musi zostawić ich w miejscu, w którym dostał.
  2. Bomber -  człowiek odpowiedzialny za przenoszenie bomby i jej podłożenie. Musi podłożyć ją gdzieś w P15 (piwnica, parter, piętro). Może w każdej chwili przekazać bombę innemu graczowi. Gdy zginie może iść z bombą na respa lub pozostać w miejscu, w którym został trafiony i czekać aż kolega z drużyny ją przejmie. Może również ukraść flagę.

Punktacja:

20 punktów - kradzież flagi f1;
40 punktów
- uratowanie rannego jeńca z O1.
40 punktów
- wysadzenie P15;

 

Rekwizyty:

  1. Flagi – czerwona i niebieska.
  2. Ranny jeniec - manekin (u nas kompinezon wypchany szmatami) - waga około 35 kg;
  3. Bomba elektroniczna – --> Taka <-- wzorowana na bombie z Counter-Strike. Uzbrajana poprzez przytrzymanie przez kilka sekund odpowiedniego przycisku. Czas do wybuchu 3 minuty. Rozbrajana poprzez trzymanie około 30 sekund przycisku rozbrajania lub poprzez "przecięcie kabelków. Przenoszona w torbie/plecaku. Wszyscy znajdujący się w momencie wybuchu  w P15 - giną.
  4. Mapa i plany budynku P15



Podsumowanie.

Gra powtórzona ze zmianą stron.

Autor: p4fciu

Drukuj  
Google+